Leverans

Här samlar vi all information om hur, vart och när vi skickar de grejer du beställt från oss, och lite annat matnyttigt.

1. Leveranstid

Om vi har produkten du beställt i lager är leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar.

2. Leveranssätt

Vi använder oss av Schenker, Postnord och DHL. Att skicka grejer är snordyrt för en liten butik som vi och för att vi ska ha en möjlighet att kunna få affärerna att gå ihop, kunna betala hyran och kunna få fram mat på bordet till våra barn väljer vi det alternativ som är billigast för oss för just din order. Alla transportörer levererar oftast väldigt snabbt och har ett stort antal utlämningsställen.

Om din order är liten i storlek skickar vi det med brev och du kommer att få det hemskickat till en brevlåda. Större ordrar skickar vi i paket till ditt närmaste ombud.

3. Kostnad

Fraktkostnad är 49 kr, men handlar du för över 1000 kr bjuder vi på den.

4. Avisering

En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

5. Ej uthämtade paket

Om du inte hämtat ut ditt paket inom 14 dagar går det i retur till oss. För att täcka kostnader för hantering av returen förbehåller vi oss rätten att ta ut 300 kr. Se därför till att hämta ut produkten, fylla i retursedeln och skicka tillbaka den och den produkt som du inte vill ha till oss om du har ångrat dig.

6. Transportansvar

När vi skickar ut en produkt till dig och den går sönder eller försvinner är det vi som är ansvariga. Om du skickar tillbaka en produkt till oss är det du som har ansvaret.

7. Transportskador

Skulle någon av produkterna vara skadade när du hämtar ut dem behöver du kontakta oss och meddela det på direkten så att vi kan anmäla transportskadan till vår transportör. Maila oss på fraga-vad-du-vill@dokidoki.se med en beskrivning av skadan, ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter.

Andra grejer att tänka på är att packa upp och kontrollera produkterna så fort som möjligt efter att du hämtat ut dem och att se till att spara emballaget, eftersom det blir så mycket enklare när vi ska göra en reklamation sen.

8. Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Om din order skulle bli försenad har du rätt att häva ditt köp utan att det kostar dig någonting. Kontakta oss då på fraga-vad-du-vill@dokidoki.se