Vanliga frågor

Här svarar på livets stora frågor. Och mer specifika frågor om din order, om oss och om andra grejer som kan vara bra att veta före, under och efter ett köp.

Om oss

Dokidoki?

Ja, det japanska ordet för hjärtats ljud: doki…doki…doki…doki… Du ville veta, nu vet du.

Köp och beställning

Jag har problem med att lägga en order, vad ska jag göra?

Så kan vi ju inte ha det. Kontakta gärna oss på fraga-vad-du-vill@dokidoki.se eller på telefon 070-190 10 33 vardagar mellan 10 och 17 så försöker vi ta reda på vad som gått fel och ser till att du kan beställa det du vill ha.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Skumt. Vi skickar alltid en orderbekräftelse efter varje order. Börja med att kolla om det inte ligger något i din skräppostmapp i mailen. Hittar du ingenting där – kontakta oss så kollar vi vad som gått fel och fixar en orderbekräftelse till dig: fraga-vad-du-vill@dokidoki.se

Vilka betalningsalternativ finns det?

Vi använder oss av Klarna Check-Out på dokidoki.se och de betalningsalternativ som finns är kortbetalning med Visa eller Mastercard, fakturaköp eller delbetalning. Du kan läsa mer om Klarna Check-out här

Ångerrätt och returer

Hur gör jag om jag vill göra en retur?

Har du hämtat ut paketet? Ja? Bra, om du vill skicka tillbaka paketet inom 30 dagar efter att du hämtat ut det gör du följande:

  • Kontakta oss så mailar vi en retursedel till dig
  • Paketera produkten väl och skicka den, tillsammans med retursedeln till:
    Dokidoki AB
    Skivlingsgränd 6
    187 62 Täby

Du står själv för frakten, men i övrigt kostar det ingenting, så länge produkten och den kartong eller emballage den kom i är i gott skick.

Om paketet ligger kvar på ditt postkontor och du inte hämtar ut det kommer paketet tillbaka till oss. Då kommer vi att ta ut en administrativ avgift om 300 kr och det vore skönt för både oss och dig att slippa det.

Om du misstänker att det är något fel på produkten och det har gått mer än 30 dagar, kontakta oss på fraga-vad-du-vill@dokidoki.se med information om:

  • Ditt ordernummer och dina person- och kontaktuppgifter
  • Vilken produkt det gäller
  • Vilket fel du misstänker att produkten dras med
  • Foton som tydligt visar felet (i den mån det går)

Jag vill ångra mitt köp, hur sjutton gör jag?

Börja med att skicka ett mail till oss. Har vi inte hunnit skicka iväg det så tar vi helt enkelt bort din order.

Om du har hämtat ut paketet kan du inom 30 dagar efter uthämtningstillfället utnyttja ångerrätten. Då gör du följande:

  • Kontakta oss så mailar vi retursedeln till dig
  • Paketera produkten väl och skicka den, tillsammans med retursedeln till:
    Dokidoki AB
    Skivlingsgränd 6
    187 62 Täby

Du står själv för frakten, men i övrigt kostar det ingenting, så länge produkten och den kartong eller emballage den kom i är i gott skick.

Om paketet ligger kvar på ditt postkontor och du inte hämtat ut det, gör det. Om paketet går tillbaka till oss direkt från posten kommer vi att ta ut en administrativ avgift om 300 kr och det vore skönt för både oss och dig att slippa det.